Tuesday 3 January 2012

masalah 1

salam sekelian ummat,kalau gua nak ubah bahasa skali skala tak salah kan?tak salah kan??? banyak giler masalah gua skrang nie..nak belajar pun susah ta belajar pun susah,tapi mau ta mau gua kena turuti jugak kemahuan ibu bapak gua..kelmarin  hari pertama gua exam untuk sem ni..orang ganu kate sumbat molek!!.. tapi gua nak kelihatan cool,gua buat rilek macam orang bodoh..kalau kita bodoh jangan tunjukkan kebodohan.. har.har.har.exam pukul 2,gua tengok jam baru pkul 1.45,alahai awal lagi nie..gua rilek2 lagi goyang2 kaki.. layan lagu nancy ajram..waka betul..lepas tu gua jalan slow2 ke dewan exam dengan hati yang penuh harapan untuk menjawab semua soalan walaupun tidak study asalkan nampak cool..kah kah.gua pun start motor dengan hati yang riang sambil menyanyi lagu law kanna bainana habib..huh! otw gua nampak member gua pegang slip exam,gua pikir2 pak gua pikir2 bu' krengggg! dengan tiba2 gua brek..alamak!!siot betul lar..macam2 gua menyumpah, ape kehe slip exam ta print lagi..alahai.. gua pun serba salah lar..ta tau nak buat apa.. nak pergi exam takut kena halau..gua pun tanya member..guano ni??ye royak ambik slip aku mu g potostat..kah kah kah melawak pulak..terdetik du hati gua..gua lempang karang..huhu tu gua tambah je.. dengan keadaan yang menyerabut gua pun cepat2 buka portal..apa ke bangang nya ta boley nak print, internet universiti pun macam brodband gua..3 bulan tak bayar..hari-hari maxis call..kalau operator awek yang bercakap gua dah mintak nombor handphone..hampeh!! suara macam bapok je..siyet betoi.. dalam keaadam menyerabut gua pergi ke pejabat akademik..bukak pun lambat..bose molek kawe tunggu,ore laen tengoh jawab exam tuh..mu tau dok??gua bercakap seorang diri dengan air muka yang penuh penyesalan..gua ingat gua sorang je nasib begitu,rupa-rupanya ada lagi student tak print slip..ramai jugak..awek plak tu..ada sorang awek tu datang kat gua tnya "nak print slip ke??" a'aah gua jawab dengan slamber.. lepas tu dia tanya lagi "exam pkul brape??" pkul 2 gua jawab ringkas..awek tu pun tengok jam kat tangan dia.."ish same lar" katanya.."ada aku tanya bodoh"kata gua dalam hati..cantik jugak cewek 2..kalau gua mintak nombor handphone sempat lagi nie..alahai dunia semua ni..kah kah..rasa2 gua mintak tak??kah kah sekali lagi.. pejabat pun buka,gua terus pergi tanpa memberi salam dengan tiba-tiba gua cakap.. nok slip exam kak..nok prekse doh nie..cpat cket....hahahaha..gua nak study jap tahun depan gua sambung cerita ni..tata~kah kah sakit hati betul lar tgk buku nie..huhu nak nulis lagi..dah2..g bace nung..huhu ok lar,gua balas mesej seseorang tu..hehehe~

No comments:

Post a Comment