Sunday 13 May 2012

ALUR 3

salam 1malaysia,Alhamdulillah.syukur kepada tuhan punya dunia..aku bersyukur kepada tuhan dengan ujian yang diberikan ini, masih lagi dapat menimbal ilmu walaupun menghadapi masalah kewangan,ekonomi,sosial,politik dan lain-lain...ujian tuhan terbahagi kepada dua,iaitu kesusahan dan kesenangan..aku lebih rela di uji dengan kesusahan berbanding dengan kesenangan,kerana ramai orang dapat bersabar dengan kesusahan tetapi tidak ramai orang bersyukur dengan kesenangan,kemewahan ataupun nikmat-nikmat yang dikurniakan oleh tuhan..setelah sekian lama kutinggalkan sekolah menengah agama sultan zainal abidin ladang pada tahun 2007 dengan menghampakan harapan guru-guru pada masa itu,kerana kelulusanku tidak begitu baik,tetapi Alhamdulillah berjaya juga membuat satu program untuk adik-adik agar mereka tidak tergelincir dalam pelajaran seperti aku dulu.walaupun sudah sekian lama meninggalkan sekolah,guru-guru masih mengingati dan mengalu-alu program untuk pelajar-pelajar.aku amat terharu dengan pujian guru-guru dan merasa diri ini amat sombong kerana begitu lama tidak pergi berjumpa dengan guru-guru.. bila makin dewasa barulah terasa banyak kesilapan yang berlaku..semakin banyak kita belajar agama semakin banyak kelemahan dan kekurangan yang kita nampak dalam diri ini...aku berharap dan sentiasa berharap agar selalu dipelihara di bawah rahmat Allah s.w.t agar sentiasa berada di atas kalimah syahadah..WASSALAM.



                                                "ISLAM BERDAULAT NEGARA MAJU"


                              "BERSAMA MENBANGUN NEGARA BERKEBAJIKAN"


No comments:

Post a Comment